Інформація щодо прозорості та інформаційної відкритості
Академічний ліцей є державним навчальним закладом, що діє на підставі статуту.
Загальноосвітня школа належить до комунальної форми власності.
Навчання відбувається згідно з Державним стандартом початкової загальної освіти та Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти з використанням сучасних освітніх методів, форм та технологій.
Мова навчання — українська.
Кадрові вимоги щодо забезпечення провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти виконуються.
Результати моніторингу якості освіти (НМТ-2023).
Заклад освіти оснащений пандусом
Плата за навчання - безкоштовно
Додаткові освітні послуги - немає
Ліцензійний обсяг 600 учнів
Станом на 05.09.2024 рік
1-4 класи - 326 учнів
5-9 класи - 424 учнів
10-11 класи - 142 учнів
Всього - 892 учнів
СТАТУТ
Академічного ліцею № 47
Печерського району м. Києва
Ідентифікаційний код 32492587
м. Київ – 2024
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Академічний ліцей № 47 Печерського району м. Києва (надалі – Ліцей) - є комунальною, неприбутковою установою, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти, базової середньої освіти та, як виняток, здобуття початкової освіти, належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва. Засновником та Власником Ліцею виступає територіальна громада м. Києва в особі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Засновник). Ліцей підконтрольний Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Управлінню освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації.
Повне найменування Ліцею: Академічний ліцей № 47 Печерського району м. Києва.
Скорочене найменування Ліцею: Ліцей № 47.
Місцезнаходження Ліцею: Україна, 01042 м. Київ, вул. Іоанна Павла ІІ, 14/21.
Ліцей є юридичною особою. Права та обов’язки набуває з дня його державної реєстрації.
Ліцей має власну символіку та атрибутику, може мати самостійний баланс, рахунки в органах державної казначейської служби, печатки, штампи, бланки.
Засновник або уповноважені ним органи здійснюють фінансування та матеріально – технічне забезпечення Ліцею.
Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормами чинного законодавства України, цим Статутом та іншими нормативними актами. У разі невідповідності положень установчих документів Ліцею діючому законодавству України, Ліцей у своїй діяльності керується чинними нормативно-правовими актами.
Головною метою Ліцею є забезпечення реалізації права здобувачів освіти на здобуття повної загальної середньої освіти.
Ліцей має таку структуру:
1-4 класи – початкова школа (термін навчання 4 роки);
5-9 класи – гімназія (термін навчання 5 років) включає вивчення другої іноземної мови: німецької або іншої (за вибором та заявою батьків) з 5-го класу;
10-11 (12) класи – ліцей (термін навчання 2 (3) роки, включає суспільно-гуманітарний, природничо-математичний, художньо-естетичний, спортивний профілі навчання. За заявами батьків та вибором учнів можуть створюватися інші профілі навчання.
Головними завданнями Ліцею є:
забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
формування в учнів компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та державними стандартами;
організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених законодавством України;
створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;
організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів).
Принципами освітньої діяльності Ліцею є:
людиноцентризм;
верховенство права;
забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
розвиток інклюзивного освітнього середовища з врахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;
забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
науковий характер освіти;
різноманітність освіти;
цілісність і наступність системи освіти;
прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
відповідальність і підзвітність перед суспільством;
інтеграція з ринком праці;
нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, інших суб’єктів освітньої діяльності;
академічна доброчесність;
академічна свобода;
фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія закладу в межах, визначених законом;
гуманізм;
демократизм;
єдність навчання, виховання та розвитку;
виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
формування громадянської культури та культури демократії;
формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
невтручання політичних партій в освітній процес;
невтручання релігійних організацій в освітній процес;
різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
державно-громадське управління;
державно-громадське партнерство;
сприяння навчанню впродовж життя;
інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;
доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою.
Освіта в закладі будується за принципом рівних можливостей для всіх.
Ліцей має право:
самостійно приймати рішення і здійснювати освітню діяльність відповідно до законодавства України;
набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною у судовому процесі відповідно до законодавства України;
провадити освітню діяльність на певних рівнях повної загальної середньої освіти (початкова освіта, базова освіта, профільна середня освіта) за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку;
провадити інноваційну діяльність та укладати з цією метою відповідні договори про співпрацю з іншими закладами освіти (науковими установами), підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами;
залучати і використовувати кошти, об’єкти інтелектуальної власності, майно чи окремі майнові та немайнові права юридичних і фізичних осіб у порядку, встановленому законодавством України;
надавати платні освітні послуги в порядку, встановленому законодавством України;
використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
здійснювати інші права, що не суперечать законодавству України.
Здобувачі освіти Ліцею забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату Ліцею або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Харчування здобувачів освіти у Ліцеї здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та інших актів законодавства.
ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Освітній процес у Ліцеї організовується відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», інших актів чинного законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.
Мовою освітнього процесу в Ліцеї є державна мова.
Кожен, хто здобуває в Ліцеї повну загальну середню освіту, вивчає у цьому закладі державну мову відповідно до державних стандартів.
Повна загальна середня освіта у Ліцеї здобувається на таких рівнях:
початкова освіта – перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;
базова середня освіта – другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;
профільна середня освіта – третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти.
Ліцей може здійснювати освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними видами освіти.
На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.
Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою Ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
Ліцей розробляє та використовує в освітній діяльності освітню(і) програму(и) на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.
Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Рішення про використання Ліцеєм освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою Ліцею.
Освітня програма Ліцею схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується директором Ліцею.
На основі визначеного в освітній програмі Ліцею навчального плану педагогічна рада складає, а директор затверджує річний навчальний план (один або декілька), в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема, навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).
З метою належної організації освітнього процесу у Ліцеї формуються класи та/або групи, у тому числі спеціальні, інклюзивні, з дистанційною формою здобуття освіти.
Кількість учнів у класах (наповнюваність класів) має відповідати вимогам чинного законодавства України.
У разі якщо кількість учнів не дозволяє утворити клас, учні можуть продовжити навчання в Ліцеї за однією з інших (крім очної) форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності. Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.
Кількість учнів у навчальних приміщеннях Ліцею має відповідати вимогам санітарного законодавства та не може порушувати права учнів (педагогічних працівників) на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці).
З метою забезпечення належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) клас Ліцею може ділитися не більш як на три групи з кількістю учнів не менше восьми осіб. Порядок поділу класів на групи під час вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) у Ліцеї встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання.
Індивідуалізація та диференціація навчання в закладі освіти забезпечуються реалізацією інваріантної та варіативної частини Державного стандарту загальної середньої освіти. Варіативна частина формується закладом освіти з урахуванням спеціалізації та профілю навчання.
Учні розподіляються між класами (групами) директором Ліцею.
За письмовими зверненнями батьків учнів або осіб, які їх замінюють, керівник закладу загальної середньої освіти приймає рішення про утворення групи (груп) подовженого дня, у тому числі інклюзивної та/або спеціальної, фінансування якої (яких) здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.
Порядок утворення та організації діяльності груп подовженого дня у Ліцеї визначається центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення.
Види та форми заохочення і відзначення учнів приймаються педагогічною радою Ліцею. До видів заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути віднесено нагородження похвальним листом, грамотою, золотою чи срібною медаллю.
Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймаються з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.
Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.
Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.
Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.
Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти вимогам державних стандартів, здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.
Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.
У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою Ліцею учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного непроходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада Ліцею спільно з батьками учня до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким учнем повної загальної середньої освіти.
Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
У разі вибуття учня із Ліцею оцінювання результатів його навчання може бути проведене достроково.
Оцінювання результатів навчання учня незалежно від форми здобуття ним освіти має здійснюватися особами, які провадять педагогічну діяльність.
Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами в Ліцеї здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).
Система та загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Інформація щодо результатів оцінювання учня доводяться до відома учасників освітнього процесу класними керівниками.
У документах про освіту результати підсумкового оцінювання визначаються за системою оцінювання, визначеною законодавством.
Документи про загальну середню освіту видаються Ліцеєм на відповідному рівні повної загальної середньої освіти в установленому законодавством порядку.
ЗАРАХУВАННЯ ДО ЛІЦЕЮ, ПЕРЕВЕДЕННЯ ТА ВІДРАХУВАННЯ
Зарахування дітей до Ліцею для здобуття початкової, базової чи профільної середньої освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви про зарахування до закладу освіти одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника) до якої додаються:
копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);
оригінал або копія медичної довідки за формою, визначеною відповідними нормативно-правовими актами;
оригінал або копія відповідного документа про освіту (за наявності).
Зарахування дітей до Ліцею для здобуття профільної середньої освіти (до 9-11(12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.
Зарахування дітей до Ліцею для здобуття базової середньої освіти (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
Зарахування дітей до Ліцею на конкурсних засадах (проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок чи інших компетентностей дитини) для здобуття початкової освіти (до 1-4 класів) забороняється.
Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до Ліцею затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Зарахування дітей до Ліцею здійснюється, як правило, до початку навчального року.
Ліцей здійснює обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
Учні переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством України.
Учні, які здобули початкову освіту та/або базову середню освіту та продовжують навчання у Ліцеї, переводяться на наступний рік навчання в порядку, визначеному законодавством України.
Переведення учня до іншого закладу освіти та відрахування учня із Ліцею здійснюється на підставі наказу його керівника відповідно до законодавства України.
За рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть бути відраховані (чи переведені на іншу (крім денної) форму здобуття загальної середньої освіти у цьому самому чи іншому закладі освіти) учні 9 класу, яких було зараховано до закладу за результатами конкурсу і які здобули початковий результат (1, 2 чи 3 бали) чи не здобули жодного результату річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з одного з предметів, що ними вивчалися поглиблено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу освіти чи індивідуального навчального плану учня.
Про можливе відрахування батьки дитини та орган управління освітою за місцем проживання учня повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування. Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування.
Особи, які не завершили здобуття повної загальної середньої освіти та не отримали відповідний документ про освіту після завершення останнього класу Ліцею, відповідно до рішення педагогічної ради можуть бути відраховані із закладу освіти або переведені на іншу (крім денної) форму здобуття освіти в цьому самому або іншому закладі освіти.
УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є:
учні;
педагогічні та інші працівники;
батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;
асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 Закону «Про повну загальну середню освіту»).
фізичні особи, які провадять освітню діяльність;
інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється Ліцеєм.
Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням директора Ліцею. Відповідальність за зміст таких заходів несе директор Ліцею.
Не можуть працювати в Ліцеї або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.
Права та обов’язки учнів в Ліцеї визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну зальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання
робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
Учні мають право на:
індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих Ліцеєм освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
якісні освітні послуги;
справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності тощо;
безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
повагу людської гідності;
захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
інші необхідні умови для здобуття освіти.
Учні зобов’язані:
виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися моральних та етичних норм;
відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
дотримуватися законодавства України, вимог установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, рішень органів управління Ліцею, розпоряджень адміністрації Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
бережливо ставитися до майна Ліцею, державного, громадського та особистого майна;
оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
берегти, примножувати кращі традиції Ліцею, бути патріотом свого навчального закладу;
підвищувати загальний культурний рівень;
дотримуватися правил особистої гігієни та мати охайний зовнішній вигляд;
прагнути до пізнання. Наполегливо, творчо оволодівати основами наук і навичками самоосвіти, постійно працювати над собою;
оволодівати багатством культури і мистецтвом свого народу, народів світу. Розвивати свої здібності, свідомо ставитись до фізичної культури та спорту, до свого здоров'я.
повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
За невиконання здобувачами освіти своїх обов'язків, порушення Статуту на них можуть накладатися дисциплінарні стягнення, встановлені чинним законодавством, Статутом і правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.
Залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями, дозволяється виключно за згодою їхніх батьків.
Будь-яке примушування учнів до вступу до будь-яких громадських об’єднань, воєнізованих формувань, політичних партій (об’єднань), релігійних організацій забороняється.
На посади педагогічних працівників Ліцею приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Права та обов’язки педагогічних працівників Ліцею визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.
Педагогічні працівники Ліцею мають право на:
академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
педагогічну ініціативу;
розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею;
підвищення кваліфікації, перепідготовку;
вільний вибір освітніх програм, форм навчання;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
захист професійної честі та гідності;
індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти, якщо така діяльність не перешкоджає виконанню їх обов’язків, визначених цим Статутом та чинним законодавством України;
творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
безпечні і нешкідливі умови праці;
оплачувану відпустку;
участь у громадському самоврядуванні Ліцею;
участь у роботі колегіальних органів управління Ліцею;
захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
Педагогічні працівники Ліцею зобов’язані:
постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
дотримуватися педагогічної етики;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
додержуватися чинного законодавства України, установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;
повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується директором Ліцею відповідно до вимог законодавства України.
Оплата праці педагогічних працівників Ліцею здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, власних надходжень Ліцею, грантів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Відволікання педагогічних працівників Ліцею від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством України.
Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників Ліцею регулюються трудовим законодавством, трудовими договорами та посадовими інструкціями.
Педагогічні та інші працівники Ліцею несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти відповідно до законодавства України.
Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
У Ліцеї можуть створюватися та функціонувати методичні об’єднання вчителів-предметників (предметні кафедри, творчі гурти), психологічна та медична служби.
У Ліцеї можуть створюватися наукові підрозділи та творчі колективи з питань розробки та впровадження перспективних педагогічних технологій, психологічної обдарованості особистості, національного виховання тощо.
На педагогічних працівників Ліцею додатково можуть бути покладені директором такі обов'язки:
педагога-вихователя (класного керівника);
завідувача навчальними кабінетами;
інші обов'язки, пов'язані з організацією освітнього процесу, які не суперечать законодавству.
Працівники Ліцею проходять медичні огляди в установленому законодавством порядку.
Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, мають право:
захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
звертатися до Ліцею, органів управління освітою з питань освіти;
обирати вид і форму здобуття їхніми дітьми відповідної освіти;
брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;
завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
отримувати інформацію про діяльність Ліцею, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
подавати керівництву або засновнику Ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття повної загальної середньої освіти та зобов’язані:
виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
сприяти керівництву Ліцею у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
Батьки або особи, які їх замінюють, і Ліцей, несуть однакову відповідальність за виховання, навчання і розвиток дітей. У разі, коли навмисні (або ненавмисні) дії учня завдали матеріальної шкоди Ліцею, батьки або особи, які їх замінюють, відшкодовують завдані Ліцею збитки в повному обсязі відповідно до чинного законодавства.
У випадку відрахування учня з Ліцею, відповідальність за його подальше навчання (працевлаштування) несуть батьки або особи, які їх замінюють.
Ліцей надає батькам (особам, що їх замінюють) допомогу у виконанні ними своїх зобов'язань.
У разі невиконання батьками або особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством або договором про надання освітніх послуг (за наявності).
Усі учасники освітнього процесу мають дотримуватися режиму роботи Ліцею і несуть матеріальну відповідальність за пошкодження приміщень, споруд, інвентарю, іншого майна Ліцею.
УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ
5.1.1. Директор Ліцею здійснює безпосереднє управління закладом освіти і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Ліцею.
5.1.2. Директором Ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу в установленому порядку.
5.1.3. Директор Ліцею призначається і звільняється з посади Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатами конкурсного відбору шляхом укладення строкового трудового договору (контракту) у порядку, встановленому законодавством.
5.1.4. Директор має заступників відповідно до індивідуального штатного розпису. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
5.1.5. Директор Ліцею має право:
діяти від імені закладу освіти без довіреності та представляти заклад освіти у відносинах з іншими особами;
підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу освіти;
приймати рішення щодо діяльності закладу освіти в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства України;
визначати режим роботи закладу освіти;
ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів Ліцею;
видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації Ліцею;
приймати рішення з інших питань діяльності Ліцею.
5.1.6. Директор Ліцею зобов’язаний:
виконувати Закон «Про повну загальну середню освіту», Закон України «Про освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
планувати та організовувати діяльність Ліцею;
забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Ліцею;
затверджувати правила внутрішнього розпорядку Ліцею;
затверджувати посадові інструкції працівників Ліцею;
організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Ліцею відповідно до законодавства України;
створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;
забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею;
сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї;
формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею;
організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
створювати в Ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства України;
забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законодавства України;
здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства України;
організовувати документообіг відповідно до законодавства України;
звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Ліцею;
виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, цим Статутом, колективним договором, трудовим договором.
5.2.1. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Ліцею.
5.2.2. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є Директор Ліцею.
5.2.3. Педагогічна рада:
схвалює стратегію та перспективний план розвитку закладу освіти й річний план роботи;
схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
розглядає інші питання, віднесені актами законодавства до її повноважень.
5.2.4. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
5.2.5. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у Ліцеї.
5.2.6. Для організації методичної роботи в Ліцеї можуть створюватися об’єднання вчителів-предметників (предметні кафедри, творчі гурти), котрі покликані допомогти вчителям підвищити свій науково-теоретичний рівень, професійну майстерність, забезпечити обмін досвідом кращих учителів, систематично ознайомлювати з новими досягненнями педагогічної науки й новинками науково-популярної літератури.
5.2.7. У Ліцеї можуть діяти:
органи самоврядування працівників закладу освіти;
органи батьківського самоврядування;
органи учнівського самоврядування.
5.2.8. Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу можуть утворюватися і діяти відповідно до законодавства України.
5.2.9. У діяльність будь-якого органу громадського самоврядування Ліцею не мають права втручатися представники іншого органу громадського самоврядування цього закладу освіти.
5.2.10. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності).
5.2.11. Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) Ліцею розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.
5.2.12. Загальні збори (конференція) Ліцею щороку заслуховують звіт директора Ліцею, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.
5.2.13. Вищим органом громадського самоврядування працівників Ліцею є загальні збори трудового колективу Ліцею.
5.2.14. Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються Статутом і колективним договором (за наявності) Ліцею.
5.2.15. Загальні збори трудового колективу:
розглядають та схвалюють проект колективного договору;
затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
обирають комісію з трудових спорів.
5.2.16. Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством України.
5.2.17. Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.
5.2.18. Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.
5.3.1. У Ліцеї може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених законодавством України.
5.3.2. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).
5.3.3. Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування Ліцею.
5.3.4. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.
5.3.5. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності Ліцею можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора Ліцею, якщо таке рішення не суперечить законодавству.
5.3.6. Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.
5.3.7. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.
5.3.8. Працівники Ліцею не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.
5.4.1. У Ліцеї може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.
5.4.2. Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.
5.4.3. Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.
5.4.4. Учнівське самоврядування може діяти на рівні класу та (або) іншого структурного підрозділу закладу освіти.
5.4.5. Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативою учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.
5.4.6. Директор Ліцею сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.
5.4.7. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.
5.4.8. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів Ліцею керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом директором Ліцею. Директор Ліцею зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.
5.4.9. Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.
5.4.10. Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів Ліцею, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.
5.4.11. Засади учнівського самоврядування визначаються актами законодавства та положенням про учнівське самоврядування Ліцею (за наявності), що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів Ліцею.
5.4.12. У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування Ліцею (за наявності).
5.4.13. Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
Матеріально-технічна база Ліцею (далі – майно) складається з основних та оборотних фондів, інших матеріальних цінностей.
Майно Ліцею належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва. Органом управління майном є Печерська районна в місті Києві державна адміністрація.
Ліцей має право використовувати майно в межах, встановлених законодавством України, відповідно до цілей своєї статутної діяльності, завдань Засновника, органу управління майном і призначення майна.
Вилучення основних і оборотних фондів та іншого майна
Ліцею проводиться лише у випадках, передбачених законодавством України.Збитки, заподіяні Ліцею в результаті порушення її майнових прав іншими юридичними чи фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства України.
Об’єкти та майно Ліцею не підлягає приватизації чи використанню для провадження видів діяльності, не передбачених спеціальними законами, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо Ліцеєм, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим органом управління можливості користування комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства.
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі його кошторису.
Джерелами фінансування Ліцею є:
кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
кошти, отримані за надання платних послуг;
благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
інші джерела, не заборонені законодавством.
Отримані із зазначених джерел кошти використовуються Ліцеєм відповідно до затвердженого кошторису.
Одержання Ліцеєм власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.
Ліцей може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Директор Ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом освіти, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.
Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.
У Ліцеї під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.
Учні та їхні батьки можуть отримувати в Ліцеї платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.
МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
Ліцей здійснює міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Ліцей має право укладати угоди про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки з закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ
Державний нагляд (контроль) діяльності Ліцею у сфері загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі в межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавством України.
Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є:
- плановий (позаплановий) інституційний аудит;
- позапланова перевірка.
Зміст, форми та періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом у Ліцеї, встановлюється Засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства України.
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
Зміни до цього Статуту вносяться відповідно до законодавства України.
ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ
Діяльність Ліцею припиняється в результаті її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Ліцею приймається Засновником. Припинення діяльності Ліцею здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
У випадку реорганізації Ліцею, його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
Ліцей вважається реорганізованою (ліквідованою) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому законодавством порядку.
При реорганізації або ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
Майно, що залишилось після ліквідації, використовується за вказівкою Засновника відповідно до законодавства України лише в освітніх цілях.
Порядок
надання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування) Академічного ліцею № 47 Печерського району м.Києві
Порядок
надання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування) Академічного ліцею № 47 Печерського району м.Києві
1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники з Академічного ліцею № 47 Печерського району м.Києві, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. На ім’я директора Академічного ліцею № 47 Печерського району м.Києві пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування) відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Заява складається заявником власноруч (Додаток 1).
Заяву можуть подавати особи, яким виповнилося 14 років. Якщо свідком випадку булінгу стала особа, яка не досягла 14 років, то заяву подають батьки або особи, що їх замінюють.
Заяви щодо випадків булінгу можна подавати до кабінету заступника директора з виховної роботи Осадченко Т.А. (4 поверх).
3. Директор видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог (Мігалуш А.О.), соціальний педагог (Свинаренко Д.Г.), батьки постраждалого та булерів, директор ліцею (Нетецька С.М), заступник директора з виховної роботи (Осадченко Т.А.) та інші зацікавлені особи.
5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
6. Директор має розглянути звернення не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.
7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах школи учасниками освітнього процесу
8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор Академічного ліцею № 47 Печерського району м.Києві повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
9. Здобувач освіти також може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до Соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує директора у письмовій формі про випадок булінгу. Директор Академічного ліцею № 47 Печерського району м.Києві має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.
Територія обслуговування
вул. Брановицького Ігоря (колишня Перспективна) - 3
вул. В. Тютюнника (колишня А. Барбюса) - 53
вул. Дмитра Годзенка (колишня Глазунова) - 3, 13
вул. Єжи Гедройця (колишня Тверська) - 2, 6
вул. Іоанна Павла ІІ (колишня П. Лумумби) - 6/1, 7, 9, 10к.1, 10к. 2, 10к. 3, 11, 12, 13, 15, 16, 19, 23/35
вул. Павла Загребельного (колишня М.Раєвського) - 23-А, 25, 28, 34
вул. Саперне Поле - 3, 5, 5-А, 9-А, 12, 14/55, 26, 26-А, 28, 45
вул. Дмитра Дорошенка (колишня Чигоріна) - 4, 4-А, 16, 17, 23, 49, 55, 59, 59-А, 61, 61-А
Тупик Фортечний (Тверський тупик) - 6/8, 7, 7-Б, 7-В, 9, 10
Провулок Новопечерський - 5
Шукаємо вчителів:
Інформатики
Про підсумки атестаційної експертизи
АКТ атестаційної експертизи закладу