Профорієнтаційна робота
ПРОФОРІЄНТАЦІЯ ЯК РОЗВИТОК КАР’ЄРИ
Поговоримо про працю? Мабуть кожен з вас хоча б один раз у житті ставив собі таке питання «Навіщо мені працювати і ким я взагалі хочу бути?». Як відомо, успішний вибір професії в значній мірі визначає результати праці, рівень добробуту, сприяє реалізації особистісного потенціалу.
Основним завданням профорієнтації є забезпечення професійного вибору з врахуванням індивідуальних здібностей, інтересів і характеру людини та можливостей розвивати їх у процесі роботи.
Ми виділяємо чотири підходи до вибору професії:
інформаційний,
діагностико-консультативний,
розвиваючий,
активізуючий.
Що ж означають ці складні слова?
Почнемо з першого - інформаційний. Його основна мета - це надання якісної інформації про сучасні професії. Але не будемо приховувати, що ми живемо у час коли нам надається багато різноманітної інформації, яка не завжди є нам потрібною. Де брати саме потрібну інформацію? А ось і відповідь:
- Дні відкритих дверей;
- Освітні виставки та спілкування безпосередньо з представниками організацій;
- Сайти, що містять інформацію про навчальні заклади, описи професій, спеціальностей.
Далі ми з вами розглянемо – розвиваючий. Розвиваючий підхід має на меті – формування різних знань, умінь і навичок, необхідних для оволодіння професією. Саме під час проведення професійних тренінгів, зустрічей з фахівцями та майстер класів є можливість спробувати себе у різноманітних видах професійної діяльності. Для підлітків така можливість може стати чудовим провідником під час вибору майбутньої професії.
А що тоді робити з активізуючим? Головна мета цього підходу - це формування самостійності, усвідомленої побудови свого професійного шляху. А саме проходження практики та стажування є основними елементами для виявлення інтересу та самого себе у вибраній професії. Також можна додати активізуючімопитувальники. Саме ці практичні навички дозволять більш усвідомлено робити вибори.
Ну і завершуємо ми діагностико-консультативним підходом. Такі методи частіше використовуються в профорієнтації школярів та їхніх батьків, анкетування, профорієнтаційне та психологічне консультування. Основна мета такого підходу - це установлення особистісних інтересів та якостей до професії. Саме такий метод можна частіше зустріти у тестуваннях та консультаціях психолога.
Прочитавши цю статтю, перше питання яке виникає «Навіщо мені ці знання?». Але якщо ми подивимося на це з іншого боку, то відкривається новий погляд на наші підходи. Перш ніж почати обирати свою майбутню професію, треба спочатку обрати самого себе. Отже, розібравшись у сучасних діагностичних підходах, ми можемо сміливо обирати майбутню професію саме таким чином.